CuteCarry

Confession of an Asian StyleHolic

Drama of the moment: Manohara Odelia Pinot

This blog can’t get enough of beautiful Indonesian.  Yesterday it is all about dining with Kris Dayanti and now about a former Indonesian model who married to a Kelantan’s Royal Family. Her mother claims that her daughter had been kidnapped by her own husband! Drama….

With her sister; Dewi  and mother; and Manohara 

Manohara  Odelia Pinot is one of the most popular socialite in Jakarta. Blessed with beautiful feature from interracial marriage; Indonesian (mom) and French (dad) she is the talk of her country. At a very young age, she weds one of a Kelantan’s Royalties. Now she is the talk in both countries, Malaysia and Indonesia. Kris, Peter Pan, Agnes Monica and Hetty Koes Endang ; listen to me.. who need to sing?

  

Read this cut from Kosmo 22 April 2009

Kerabat diraja Kelantan didakwa dera isteri model Indonesia

KUALA LUMPUR – Model terkenal Indonesia, Manohara Odelia Pinot didakwa dilarikan oleh seorang kerabat diraja Kelantan yang juga suaminya dan pernah didera termasuk luka di bahagian dada akibat ditoreh.

Laporan sebuah akhbar harian Indonesia, Surya yang disiarkan oleh sebuah portal berita tempatan semalam menyebut kejadian itu diberitahu sendiri oleh orang dalam istana kepada ibu model berkenaan.

Ibu model berkenaan mendakwa anaknya yang berusia 17 tahun itu dibawa secara paksa selepas mereka sekeluarga selesai mengerjakan umrah bulan lalu dengan menaiki pesawat peribadi dari Jeddah, Arab Saudi.

Dakwanya, anaknya menaiki sebuah kereta bersama menantunya itu ke lapangan terbang di Jeddah untuk pulang ke Indonesia sementara dia bersama seorang kakak mangsa menaiki kereta lain.

If you can’t understand Malay, get your own translator!

Let me stress that this blog is not about sensational husband wife news. I admit sometimes I kind like anticipating what is the next statement from Memey, Norman Hakim and Abby Abadi (Zul included), but that excite me less than to see what are they wearing or carrying!

Manohara loves fine things like Roberto Cavalli dresses. As a fashionable as she can be, she travel stylishly in private jet, toting Birkin and step out of the jet in Christian Louboutin.

 

From these two photos, you can see it is two different Birkins. I am sure she has like a lot of Birkins! Dahling, Birkins is like the mother of all designer bags. If you owned it more than one, you know what other mortals (including me) think about you. You are filthy rich sistah!!

Is that Audemars Piguet or Roger Dubuis?

Oh… she looks sweet in Baju Kurung.

Time for the people! Shake hands, shake hands…

 Part of the source from JakartaSocialblog

April 22, 2009 - Posted by | Current issue |

52 Comments »

  1. Salam hafiz,

    takleh tahan,…. cun nye,…!

    pelikla napa bile dpt perempuan cun, tak dijaga elok2, sayang2😛

    Comment by Paan Lee Zailani Lee | April 23, 2009

  2. wsalam. memang lah cun. bekas model. nak buat cam na kan. tapi maybe ada cerita lain disebalik kisah ni kut. very the drama kan..

    Comment by cutecarry | April 23, 2009

  3. Oh, maybe i need an indonesian wife lor, haha… mixed belanda memang cantik, filipino pun not bad what!😀 malay? ermmmm……. okay, cun gak la. haha. but i prefer chinese.

    Comment by Paan Lee Zailani Lee | April 23, 2009

  4. Dsr manusia ga pny otak..masak dpt bini cakep di sia2kan! Dsr cwo bgo’

    Comment by Anonymous | April 23, 2009

  5. Lee.. invite me lah when ur wedding, leh I datang… nak tengok ur taste!

    Comment by cutecarry | April 23, 2009

  6. Pelajaran untuk orang tua yang seringkali memanfaatkan / meng umpan kan kecantikan fisik putrinya untuk keuntungan materi, kali ini ada ganjaran untuk ibu Fajariani dan Manohara sendiri, tanpa diduga ada mendapat “ikan ” yang sebenarnya ternyata adalah “harimau buas” yang mencabik-cabik si pemancing sendiri !!!

    Comment by vina | April 23, 2009

  7. dasarrrr cowk brengsexxxxx…..pmerintah kug diem aja c liat warga y d lecehin……meski sibk pemilu d smpetin dkit bwt bntu manohara kek…..17th men msuh 30th….FREE MANOHARA SO SOON……

    Comment by abit | April 23, 2009

  8. 1. Kalau pecun, tetap aja mecun… ga akan perna puas
    2. kalau punya ilmu susuk dari indonesia, jangan di bawa keluar in donesia ( entar ga mempan), hilang the aura na…

    Comment by rahmad | April 23, 2009

  9. Apo nok di kato. Khwin dengan orang kelantan. Memang teruklah dengan kelantan ni.

    Comment by fmf | April 23, 2009

  10. Bu, istigfar…Allah Maha Tahu apa yg ada di benak kita,
    sebab akibat itu adalah sunatullah..Ga akan lepas selama kita hidup..
    Coba ibu pikir….Layak kah anak usia 16 th dinikahkan apapun alasannya?
    Saat dimana usia wajib dinafkahi orang tuanya, dididik dg layak, dilindungi….Pantaskah gadis seusia dia menanggung kewajiban sbg istri?
    Sy yakin ibu jg tau…Tdk mudah jd seorang ISTRI!

    Comment by Anonymous | April 23, 2009

  11. Ga usah minta belas kasihan pemerintah lah…
    Wkt kawin minta izin pemerintah ga?
    Kalau anaknya ga knp2 & jd kaya raya…Kepikiran inget ma pemerintah ga?
    Capeee deh..
    Warga kita masih byk yg antri be el te.. Lebih layak dipikirin pemerintah..

    Comment by Anonymous | April 23, 2009

  12. Uh’ i hate u pangeran sembelekete!! Tidak bsyukur anugrah yg sudah dberi Allah Swt..

    Comment by Anonymous | April 23, 2009

  13. Ganyang Malaysia…Harga diri penduduk RI gak ada nilainya di mata Malaysia…Dulu panggil “abang” sekarang seganpun tidak…Tanah kita di perbatasan kalimantan utara di caplok terus…patok perbatasan digeser terus…lame lame dijajah pula negri kita ama bangsa kecil Melayu bernama malaysia yang kemerdekaannya diberi cuma cuma oleh inggris

    Comment by Vlad Tepez | April 23, 2009

  14. oh.. saya pun orang Malaysia. Saya amat baik denagn pembantu saya iaitu orang RI iaitu Jawa. Not every malaysian jahat ok. Di malaysia ramai orang indonesia mencari rezeki…

    Comment by cutecarry | April 23, 2009

  15. let deal with this issue of penderaan with clear thought and mind. even though there is a clear cut punishment for this crime, it is still considered personal and very individual. i do agree that yang bersalah mesti dihukum. walaubagaimanapun ,adakah hukuman itu akan menginsafkan dan menyedarkan pelaku? adakah hukuman ini yang paling ideal?yang penting kita perlu dapatkan the fact straight from the person invovled. until then, we wait and see.

    Comment by k.som "exotic" borneo | April 24, 2009

  16. Mentang mentang kerabat diraja ape ape pun boleh…Malaysia Boleh….rogol boleh bunuh dan jadi PM pun boleh rasuah boleh…dera isteri boleh…semua boleh….!!!! Mai join Boleh Club…hehehehehhe…!!!

    Comment by Wartanegara | April 24, 2009

  17. i pun tak tau nak cakap apa. but ada kerabat diraja sangat baik. Contoh Raja dan raja perempuan perlis. Terlalu humble dan baik. I met them several times during dinner or function and they are like so humble. Malu pulak I. Kalu tanya kat semua orang pun they will agree yang tuanku berdua tu terlalu baik.

    Comment by cutecarry | April 24, 2009

  18. miss exotic jawab macam nak masuk pertandingan ratu cantek. ..

    Comment by cutecarry | April 24, 2009

  19. […] There are thousands of Cutecarry readers whose interested with Manohara since my last entry about this Indonesian model Click here. […]

    Pingback by Manohara Odelia Pinot without make-up « CuteCarry | April 24, 2009

  20. Many never realize beautiful people, often not given a chance to show their real talent,often being abuse and denials from some who is purposely want them to suffers, an insult to intelligence. Am so emotional when come to this case.My prayer is with her….

    Comment by Ana | April 24, 2009

  21. Setuju dengan cutecarry, tak semua orang Malaysia jahat dan tak semua orang RI baik…

    Comment by nela | April 24, 2009

  22. lho,,dr mslah rumah tangga org
    ko,,nyasar2 saling tuduh dan menghina si….
    orang apa pun dia,dan dari negara mn pun dia ga selamanya baik dan ga selamanya jahat!!!!

    Comment by rEe | April 24, 2009

  23. AYO KELUARKAN MANOHARA DARI KERAJAAN. BIARKAN MANOHARA DIVISUM UNTUK MEMBUKTIKAN KEBENARAN.BIARKAN MANOHARA BERTEMU KELUARGANYA DI JAKARTA. BIARKAN MANOHARA KLARIFIKASI MASALAH INI.

    Comment by ERIC | April 25, 2009

  24. Keluarga kerajaan kelantan itu aneh ya, masa klarifikasi diwakilkan pembantu. masa manohara tidak boleh klarifikasi. aneh….!

    Comment by JAY | April 25, 2009

  25. Ya itulah sifat sifat orang Malaysia.
    sok alim, padahal munafik.Ngelesnya gak masuk akal.

    Comment by ANI | April 25, 2009

  26. Asal tahu aja ya jeng.
    Malaysia itu didepan sok baik, sok islami,
    tapi setelah itu menikam dari belakang.
    Liat aja Genting islam, sauna otot2 dan yang lainya..itu kan tempat maksiat yang di ilegalkan jeng.
    Lihat juga pulau pulau di Indonesia, Kuda lumping indonesia.
    DI SROBOT SEMUA OLEH MALAYSIA.
    Aku pernah naik pesawatnya Air Asia milik maskapai penerbangan Malaysia, disitu kuda lumping dijadikan Icon pariwisata Malaysia, Licik bukan?.

    Comment by Dinda | April 25, 2009

  27. Ralat:
    Genting islam atau Genting island mbak?

    Comment by dio | April 25, 2009

  28. Maksut aku Genting Island mas..
    Sorry salah ketik.

    Comment by Dinda | April 25, 2009

  29. Not all malaysians are bad, not all malaysians good. If we are so bad towards indonesian, there’s no way there are so many indonesian work and live in malaysia.
    I really appreciate if v can respect each other…

    Comment by cutecarry | April 25, 2009

  30. bener tu cutecarry…ga smua orang malay Bad tapi yg kita maksud bad disini adalah pihak kerajaan kelantan…..pasti smua isi kerajaan kelantan JELEK SMUA…..karena banyak kasus kriminal yg dibuat keluarga istana slalu ditutupi sampe ga masuk pers……..

    Comment by Rival's | April 25, 2009

  31. Gwe Stuju mas ERIC…keluarin Manohara dari tempat pihak istana menyembunyikanya, biarin Manohara sendiri yg buat klarifikasi…supaya PUBLIK liat sendiri klo Manohara bener2 dalam keadaan sehat walfiat seperti yg diberitakan pihak kerajaan kelantan……klo ga…ya wajar donk PUBLIK Indonesia menuduh Keluarga Kerajaan Kelantan lagi menyembunyikan sesuatu……seperti luka bekas sayatan silet di dada Manohara….ya kan..ya kan….ya kan……

    Comment by Rival's | April 25, 2009

  32. Rival,
    I know some of kerabat diraja kelantan dan bukan semua yang jahat. some of them are my freinds, it is not true to say all criminals offence covered by malaysian governent. for your information, I am not from kerabat family but i know some of them are EXTERMELY humble.

    I really hope v an respect each other here. Tq…

    Comment by cutecarry | April 25, 2009

  33. Ga smua orang Malay Bad….tapi tukang jiplak iya banget…yahh ga smua sih tukang jiplak……….

    Comment by Rival's | April 25, 2009

  34. Tq CuteCarry…..klo anda mengatakan sebagian kerabat kerajaan so Humble……please bantuin donk….kasi kabar tentang Manohara atau anda bisa menyampaikan ke Pihak kerabat istana klo PUBLIK Indonesia sedang bertanya-tanya tentang keadaan Manohara…..apa anda bisa menyampaikan pesan ini….biarin PUBLIK Indonesia mwlihat sendiri klo Manohara BENAR adanya masih sehat selalu…..please….klo benar anda dekat dan berteman dgn kerabat kerajaan…..tolong sampaikan pesan ini….supaya kami2 juga tidak membuat kesalahn yg terlalu jauh dengan menuduh pihak kaluarga istana dgn tuduhan yg macam2…..I realy hope respect each other, too….tq Cutecarry

    Comment by Rival's | April 25, 2009

  35. knapa kluarga diraja ko’ malah ngutus pembantunya buat mengklarifikasi masalah ini…?? knapa ngga’ manohara saja yg memberi penjelasan…?? knapa keraja’an kelantan cuman bisa ngandalin orang2 ga jelas, yg notabene merupakan warga indonesia sendiri…
    mau ngadu domba ya…(*o*)!?

    Comment by Deacon | April 25, 2009

  36. manohara yg kuat ya…

    Comment by Deacon | April 25, 2009

  37. selain gw merasa terharu dgn kejadian yg di alami dgn manohara tp ada rasa bangga tersendiri buat gw karna anak seorang raja malaysia bisa tergila-gila dgn wanita indonesia sekelas manohara,memangnya di malaysia tidak ada wanita yg sekelas dengan manohara yah?

    Comment by anonim | April 25, 2009

  38. yah smoga yang benar akan menang..dan menjadipelajaran untuk ibu ibu yang lain jangan mengeksploitasi anak . Manohara mungkin belum dewasa menghadapi cobaan dalam rumah tangga dan slalu dibayang bayangi sang ibu.harusnya jangan buru2 memblow up kasus dan jadi seheboh ini .Malah akan memperburuk hubungan keluarga .Kasian manohara ..Smoga situasi kamu tidak seburuk yang di ceritakan sang ibu..dan kamu dilindungi disana

    Comment by DIAH | April 27, 2009

  39. helo.. ini kan kerabat d raja.. mana boleh sewenang2 nya buat press conferens sesuka hati seperti buat nya di ibu Daisy itu.

    Ternyata ibu daisy itu mau nya hanya uang uang uang,…! ga pernah mau syukuri!.. malah lagi mahu nya materi!

    Bila ga bisa nelpon mano untuk uang, terus di bilang nya mano udah di silet. Kok gadis di silet ga dimasukin ke rumah sakit?

    Yang pasti,, uang bisa bikin si ibu tamak. Kok anak nya 17 tahun udah d kahwin kan??

    Cinta tengku itu pasti.. dan mano bahagia itu pasti..

    Tapi gw ga pasti jika Ibu Daisy itu bener!

    Comment by Ex Ibu Daisy | April 27, 2009

  40. […] Manohara latest look (worth seeing + reading!) Wow… it’s like a war in CuteCarry and it is about beautiful girl name Manohara. Let me remind you CuteCarry is about style and fashion and not about hate between countries! Click here and here. […]

    Pingback by Manohara latest look (worth seeing + reading!) « CuteCarry | April 27, 2009

  41. salam…..isu ni baru saya dapat tau dari akhbar kosmo….sebenanrnya dlm dilema juga mana yang benar…pokok pangkalnya cuma ALLAH yang tau ape sebenarnye terjadi..tp klau benar apa yg dikabarkan..yang manohara diculik dan dikahwinkan dgn kerabat..saya rase ia bukan lah cari yang elok walaupun kite tgk manohara bhgia…sebagai Islam kter diajar tertib mengahwini seorang gadis sunti.termaktud dlm Al quran..tertibnya,,..ini diajar supaya bende2 mcm ni tkkn terjadi..masalhnya bkn org luar..tetapi ibu bapanye sendiri yg mempertikaikan….tapi klau dikirekan logik..mana ibu nak bende buruk terjadi pada anaknya..sedangkan haiwan sayangkan anaknya..ini kan pulak manusia yg dianugerahkn akal pikiran,,mgkin tindakan si ibu tu ade sbbnya..walauapapun mari lah kita berdoa..semoga kedua dua keluarga dpt bersatu dan mendapat jln penyesaian….kahwin adalah utk menambahkan saudara mara bukannya utk dipecah belah kan..

    Comment by fara | April 28, 2009

  42. Bahasa Malaysia kampungan banget si .. sampe pusing bacanya

    Kenapa jika Pangeran Kelantan benar tidak anta Manohara ke Jakarta?
    Malah bersembunyi di negri seribu Banci… Keluar!! kalo memang benar gak usah takut!.

    Benar2 Banci ngumpat di istana Datuk Ke?

    Poor You

    Comment by N for Nothing | April 28, 2009

  43. I like this blog!
    kepada semua rakyat indonesia di sini janganlah mengutuk Malaysia kerana di negara inilah memberi makan kepada berjuta rakyat indon. Ramai sangat pendatang tanpa izin Indon di malaysia. mencari makan di negara Malaysia. bersepah di mana-mana!

    Jika malaysia dan rakyatnya terlalu teruk, how come Indonesian keep coming to work here?

    PLEASE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Comment by Anonymous | April 29, 2009

  44. @N for nothing
    Pusing nerjemahinnya ya bro….tenang aja pren…bukan cuman kamu yang pusing bacanya kok.

    Comment by NoOne | April 30, 2009

  45. Sbar..sbar..

    Comment by Aish | April 30, 2009

  46. Ini lah yang dikata kan Indon enggak tahu kenang budi, berjuta rakyatnya cari makan di Malaysia. Separuhnya ada yang menjadi kaya lebih dari orang Malaysia ..

    Tapi bila ada kasus seperti ini ..habis satu negara pusing. Termasuk Pak President di heret sama .. Patut la negara terus mundur … warga tidak ada kerja … sebab sibuk dengan kasus2 kecil seperti ini .. Kasus2 besar seperti .. warga nya yang lapar ..bekalan air bersih yang tidak cukup .. ongkos untuk pelajaran yang mahal … pengemis yang banyak di jalan2 … tidak diambil pusing

    Coba dudk sejenak pikirkan bagaimana Indon boleh naik kan mertabat bangsa. Kalau setakat mahu ganyang Malaysia saja .. sampai bila pon Indon tidak akan maju. Orang di Malaysia sudah lama tinggalkan kasus ganyang ini,

    Tidak salah belajar dengan negara kecil … Malaysia pon belajar juga dengan Singapura..

    Buangkan Ego tu Dong …

    Comment by Warga RI | May 1, 2009

  47. untuk para kawan2 setanah air,saya akan menceritakan siapa sebenarnya manohara itu!

    Manohara bukanlah blaster indonesia-perancis,tapi ayah kandung dia adalah orang amerika.

    sedangkan dewi,adalah anak seorang pengemis yg telah diambil anak oleh ibu deasy,ketika dia liburan di puncak,bogor! ibu deasy memberikan sejumlah uang kepada pengemis itu,yg tak lain adalah ibunda kandung dewi!

    sedangkan untuk ibu deasy sendiri,dia adalah ibu yg bejat dan maksiat. kerjanya hanya menghitung harta!
    sejak manohara kecil,ibu deasy tidak pernah merawatnya,tetapi pembantulah yg merawatnya!

    ibu deasy cerai dengan suami pertamanya,orang amerika itu karna suaminya sudah jatuh miskin alias di pecat! makanya ibu deasy keluyuran keluar masuk bar mencari bule-bule!

    terakhir,ibu deasy tinggal bersama dengan seorang bule warga negara polandia dibilangan bumi serpong damai.

    setelah sekian lama tak terdengar kabar beritanya,akhirnya saya mendapati ibu deasy di tabloid nova!

    saya hanya ingin kalian semua jangan tertipu dengan omongan ibu deasy,karna omongan dia tidak bisa dipercaya! wanita semacam dia,akan melakukan apa saja demi uang dan uang!

    jadi,buat apa kalian susah payah menghujat org malaysia cuma untuk membela anak dari seorang pelacur? pikirkan kata-kata saya dengan baik!

    ibu deasy panik,karna dia khawatir manohara akan melupakannya. dan tidak akan mengucuri dana keuangan untuk memenuhi ambisi dan pola gaya hidup ibu deasy yg terlalu mahal!

    jangan sampai bangsa kita dituduh sebagai bangsa yg tidak berbudi ataupun berpendidikan! kalau kalian pikir malaysia jahat dan kejam,tunjukkan donk,kalau bangsa kita berbeda dari mereka, karna orang indonesia terkenal dengan keramah tamahannya! paham kan ?

    saya harap,keterangan saya ini akan membukakan mata kalian!

    terima kasih

    Comment by caroline | May 1, 2009

  48. Yo she is Sooo beautiful really!!!!!!!!

    Comment by Selena | May 20, 2009

  49. Yang namanya Sultan, kerajaan memang sebaiknya ditiadakan. Keturunan idiot, psyco juga bisa kaya kan, dari upeti. Berhenti saja monarki itu

    Comment by lala | June 1, 2009

  50. you know what, i just found out the story of manohara. it touched my heart..coz same thing still happening in my place in mindanao..if they like the lady they will give everything and kept like a sex slave….we are all living in this world, so we must stop this selfish kind of act.. and punish for those who do it….

    by the way i like your site… keep it up!!

    Comment by dennis miller | August 4, 2009

  51. sekirenye ngara malaysia jahat…warga indonesie tidak dapat tinggal di malaysia untuk mencari rezeki…walaupn rmai kaum wanitanya suka berkahwin dengan lelaki malaysia yg bodoh dengan merosakkan rumah tangga orang malaysia…tetapi warga indonesia ttp bley mnikmati segala kesenangan dr negara malaysia….jd tidak perlu untuk mengatakan malaysia jahat…

    Comment by ladies | July 28, 2010

  52. klu org indonesia bek knp byk yg jd placur di rumah2 urut…berkahwin dgn org malaysia wlupun msih lagi bersuami di indonesia..suke meruntuhkan rumah tangga orang malaysia..bersubahat dengan suami sndiri untuk mendapatkan prlindungan orang malaysia dengan cara mengatakan suami sudah mati sudah bercerai la sedangkan suami msih lagi hidup…y???

    Comment by ladies | July 28, 2010


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: