CuteCarry

Confession of an Asian StyleHolic

Manohara latest look (worth seeing + reading!)

Wow… it’s like a war in CuteCarry and it is about beautiful girl name Manohara. Let me remind you CuteCarry is about style and fashion and not about hate between countries! Click here and here.

This is Manohara latest look. She looks great with her husband Tengku Muhammad Fakhry. As healthy and fresh as ever, with minimal make up and matchy-matchy clutch. Her long scarf matches her baju kurung.   Tengku Muhammad Fakhry plays it safe in black.

Don’t you think Manohara looks a bit chubby or it is because of the photo? 

Don’t eat too much nasi kerabu and ayam percik sistah, it will make you fat!

But again.. she is EXTREMELY BEAUTIFUL!!!!!!!!!!!!!!!

Read this cut from  Berita Harian Monday 27 April 2009 (if you can understand Malay, get your own translator!)

KOTA BHARU: Tengku Temenggong Kelantan, Tengku Muhammad Fakhry Petra dan isteri, Cik Puan Temenggong, Manohara Odelia Pinot, semalam berangkat ke majlis perkahwinan anak lelaki Exco Kelantan, Datuk Husam Musa.
Pasangan terbabit sebelum ini sudah beberapa kali menghadiri majlis rasmi dan tidak rasmi sejak tersebarnya laporan media Indonesia yang mendakwa Cik Puan Temenggong yang juga bekas model terkenal republik itu, dilarikan dan didera suaminya.
Sebaliknya, pasangan itu yang tiba di kediaman Husam di Jalan Salor, di sini, pada jam 1.45 tengah hari dengan kenderaan rasmi istana, kelihatan ceria sambil bersalaman dengan tetamu.
Tengku Muhammad Fakhry yang berpakaian serba hitam, manakala isterinya berbaju kurung cerah corak bunga merah jambu dan tudung cerah berbunga, turut meluangkan masa berbual dengan pasangan pengantin, Ahmad Syafi Husam dan Indah Purnasari Didin Solahudin sebelum menikmati juadah di dalam rumah.

Pasangan terbabit berangkat meninggalkan majlis kira-kira 30 minit kemudian sambil sekali lagi kelihatan bersalaman dengan tetamu yang hadir.

Sementara itu, Husam ketika ditemui selepas itu, berkata Tengku Muhammad Fakhry dan isteri berangkat ke majlis perkahwinan anak sulungnya itu sebagai memenuhi undangan.

Sebelum ini, ibu bekas model itu, Daisy Farajina seperti dilaporkan media republik berkenaan, Surya, mendakwa anaknya dilarikan secara paksa oleh kerabat Sultan Kelantan selepas mereka selesai mengerjakan umrah di Jeddah, Arab Saudi, bulan lalu.

Beliau turut mendakwa, Jabatan Imigresen menghalang keluarganya masuk ke Malaysia untuk berjumpa Manohara, baru-baru ini.

April 27, 2009 - Posted by | Current issue |

10 Comments »

  1. To Hafiz….saya tau CuteCarry adalah ttg style n fashion…tapi maaf berita ttg Manohara lagi hangat dibahas media massa….jd maaf klo CuteCarry berubah jd sperti war menurut anda…apa anda sudah menyampaikan pesan kami ke keluarga istana….izinkan ibu Manohara ketemu sama anaknya…di Malaisya….di depan publik….soal ibu Mano yg punya niat ga bagus biar Tuhan yg kasi tau…..

    Comment by Rival's | April 28, 2009

  2. salam hafiz, hai…… dh bace kat paper dh, hurm…pelik jugak, macam takde pape…

    Comment by Paan Lee Zailani Lee | April 28, 2009

  3. tak tau lah drama apa yang cuba dibuat. TEngok ok je kan. she is bit chubby. perasan x? seronok ke?

    Comment by cutecarry | April 28, 2009

  4. Rival.. Malaysia ada sultan, Indon tiada sultan. Bukan boleh bagitau apa perlu dibuat kepada sultan.

    Comment by Anonymous | April 29, 2009

  5. malaysia arogan..
    mulai dari mencuri tradisi2 dan budaya indonesia(mengakui batik, angklung, lagu daerah, dll)..
    merendahkan martabat warga indonesia..
    dan sekarang pemerintah , kerajaan dan warganya sangat arogan dan tidak bisa diajak bekerja sama dalam masalah manohara ini..

    kenapa sih malaysia sangat merendahkan indonesia padahal kita satu rumpun dan sama2 negara islam..

    dan kalian yang menyebut kami “indon”..apakan kalian mau kami sebut “maliyon”..???

    please just spell it INDONESIA..

    *Rival.. Malaysia ada sultan, Indon tiada sultan. Bukan boleh bagitau apa perlu dibuat kepada sultan.

    pernyataan diatas apa artinya ya? kalo bisa saya jelaskan klarifikasinya..

    Comment by Anonymous | April 29, 2009

  6. to Anonymous yg dari Malaysia..
    Maksud kta bukan mo nyuruh anda menyampaikan langsung ke Sultan….kta juga di Indonesia ga mungkin langsung seenaknya ktmu sama Presiden..pasti melalui wakil2 di parlemen…kecuali diundang khusus oleh Presiden….klo negara anda yg Kesultanan pastilah punya cara yg bijak utk menyampaikan keinginan/pendapat kepada sultan….

    Comment by Rival's | April 30, 2009

  7. to malaysia arogan..

    indon itu singkatan kepada indonesia..seperti jugak bff cntohnye..dan lg 1,org indonesia yg dtg ke malaysia juga memanggil sesama mereka indon jugak tp kamu yg xpernah dtg ke malaysia mau bising2 aja.malah kamu yg TIDAK PERNAH KE MALAYSIA memanggil MALINGSIA..sedangkan kami memanggil singkatan indonesia kpd indon..reti ABC ngak???

    Comment by kia | April 30, 2009

  8. peace, bro… peace…

    Indonesian, malaysian, american, indian etc are all the same. we should value people for their difference, shouldn’t we..? justice, love, passion is not talk bout ethnic, religion or country… it just talk bout the meaning of life. that’s all. hope all the best for each of you.. as well as for manohara and prince fakhry.

    Comment by Anonymous | May 1, 2009

  9. indon bodoh x sedar diri…bangsa kamu jugak yg cuci najis cari rejki di MALINGSIA…wtf is MALINGSIA??? MALAYSIA…tau abc nggak?

    Comment by effa | June 10, 2009

  10. dan..napain sih..kasus manohara ini digede-gedein sih??? penjenayah indon yg ramai mencuri uang, merompak rumah tidak direpotin akhbar??

    Comment by effa | June 10, 2009


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: